Ilham baru datang....story-mory yang dah lepas....:)

Friday, January 28, 2011


Yoooohooooo!!!!...

hye fellas!!!...wats up!!...
guess you guys selalu sihat2 jer ek....
disebabkan aku dah lama tak menaip...so...
kalau korang ada terbaca...
ayat2 yang tak berapa nak sedap...
or...tersilap taip ker....korang paham2 jer laaa ek...
pandang sebelah mata...janji korang paham maksud cerita aku nie....
udah laaa yer...hehehe...
actually...banyak sebenarnya yang aku nak cerita....
tak tau kat mana aku nak mula.....so...long story make it short laaa ek....
aku akan tempek gambar2 aku kat Malaysia masa balik cuti dulu....
pastu gambar2 aku ngan member2 office hubby buat trip picnic kat pantai kat arab nieh...
pastu gambar banjir kat depan rumah aku....baru 2/3 hari yang lepas....

1. Aku ngan family kat Malaysia..
dari malam raya, kenduri adik aku kawin, kenduri tahlil kat rumah mak....
w/pun aku susun gambar berterabur sket...
janji yng penting clean & clear...hehehe....

 tgh masak rendang...malam raya...rumah Tok hubby kat Sungkai, Perak

 Hari Raya Pertama
 tmpat fav hubby suka beli barang dapur...market Pokok Assam, Taiping

 bawak hero2 aku makan kat Orient Star, Lumut
 adik-adik kesayangan aku...semuanya HERO


 kenduri kawin adik aku yang no. 2...azuan & nisa

jiran-jiran flat rumah mak aku tgh gotong-royong tuk kenduri kawin angah

 member2 hubby...semuanya dah jadik bapak orang....

 lepas geram....ABC & Char Kuey Teow @ uptown KD

 bawak family hubby...kitarang pegi serang Zoo Taiping...

 with Mak Mentua & adik2 ipar aku yang comei2...

 baru lps potong kek...celebrate birthday Muiz...

 jgn terkejut...camnilah rupanya depan rumah mak aku...
bila semua adik-beradik berkumpul kat rumah mak aku....

 tokwan & the cucu....

kenduri tahlil


2. Okeh...abes bab balik Malaysia...skg aku dah ada kat Jeddah balik....
kitarang pegi picnic kat Al-Khattan Beach Village nama tempat tueh....
kat tengah2 padang pasir...ada pantai...cantik pantai dia....
konon tak nak mandi...so...aku pun tak bawak laaa baju ngan seluar spare....
last2 sampai...MasyaAllah...punyer laaa jernih air dia....
crystal clear.....air dia punyer laaa cetek...
siap sampai tengah pon air dia baru takat lutut....
gerammmm betullll....rugi...rugi....adehhh....
nasib baik kitarang bawak khemah...konon nak elak panas laaa...
maklumlah picnic tgh padang pasir...rupa-rupanya elok siap pasang khemah...
hujan turun selebat-lebatnya...siap ngan angin kuat mcm ribut...
sib baik khemah tak terbang...hehehe...yang paling best tueh...
khemas siap masuk air....hahahha!!!...jiran sebelah kitarang...
En. Ramlan & family dia....kena timba air dalam khemah....
last-last...hujan pun makin kuat...air pon makin banyak...
semua pakat lari masuk dalam kereta...selamattt!!!
tapi tu semua tue kenangan....mana nak sangka...
picnic tgh hujan ribut.....hehehe....

konvoi tgh2 padang pasir..
 kapal tersadai....

 sekali sampai...air dia takat lutut jer....

 tgh nak pasang tempat barbecue..

 tgh panggang ayam...sotong...udang....mmg sedap....
cukup segala perasa...credit to family En. Husni & family En. Ramlan....

hubby & muiz mandi sakan...
yang rugi aku..sbb tak bawak baju...
yg si amir takut mandi...takut air...apaaalaaa!!!!


3. abes bab picnic...2 hari lepas...hujan lebat giler...
selalu dengar Arab panas kan...takder hujan kan...
sekali hujan turun...4/5 jam tak berenti...
sampai jalan kat depan rumah aku...dah jadik macam laut...
nasib baik laa rumah aku rumah atas...air tak naik....
tapi kesian kat jiran2 aku yang rumah bawah...air sampai masuk dalam rumah....

 jalan besar depan rumah aku dah jadik laut...






so....tu jer laaa....cerita aku dalam 2/3 bulan lepas....
takder laaa yang menarik sangat...biasa2 jer....
tapi semua tue dah cukup menggembirakan...
yang penting happy...sihat...cukup makan pakai...Alhamdullilah....




***...hubby baru beli ipad....hepi giler dia dapat pakai...


***...aritu aku citer yang hp aku jatuh dalam air kan...
tapi skg aku dah beli hp baru...Blacberry Torch...
duit yang aku simpan 1/2...hubby sapot 1/2.....hehehe....
thankss yang......


***...dalam dilema...tahun nie nak balik cuti....tapi.....
 kat Malaysia ker (dah 2 kali balik)... or nak cuti kat Korea....mmmm????

1 comments:

Anonymous said...

Some parts of Lake Erie are covered by a ten inch DEEP layer of zebra mussels, this can amount to up to 90,000 per square yard. [url=http://www.vanessasac.com]vanessa bruno sac [/url] The man who gave him the job was only known as Keith G.. n them freakin brownies arent helpin the situation n e eighter. All life.
Now, that strategy has backfired. [url=http://www.icanadagooseca.com]canada goose chilliwack bomber[/url] Or, maybe you have always known this would be your calling. [url=http://officialcanadagoosesoutlet.ca]canada goose for sale[/url]
http://flyballbags.com Who knew six years ago that jokes regarding the system of sequential relations would make us all laugh so knowingly? Who could have predicted this joke based on chronological intervals would prove so hilarious in 2010? Am I right? I mean, except for the future-viewing guy who went to the doctor office in the first place? Yes, he knew. [url=http://www.onlinebeatsbydreoutlet.com]beats by dre india fake[/url]