pikir macam-macam...

Thursday, February 25, 2010

haiii...

jam aku dah pukul 1.16 pagi......tapi mata nie still tak leh lelap...
hero aku yang 2 orang tue dah tumbang...seharian dok kejar-mengejar...
akhirnya malam nie tumbang awal...hehehe...
habis satu episod dalam hidup diarang....esok pagi...citer lain pulak....


actually....hubby aku takder malam nie...
katanya balik lambat pasal Agongnyer visit...
so...smntara mata tak leh tido nieh...sambil tunggu dia....
aku tulis laaa apa yang aku rasa....
banyak yang aku pikir dalam kepala aku nieh....semuanya ke arah rinduuu kat kampung....
kadang2 rasa mcm nak tinggalkan semua kat sini dan balik jerr...
tapi orang kata ikut rasa binasa...ikut hati mati.....


kadang2 rasa mcam nak kerja balik....balik Malaysia..
n biar aku jer uruskan anak-anak....tapi sebenarnya senang cakap dari buat.....
tapi kalau nekad...semua tu boleh diuruskan....
entahlahhh......itu kalau aku fikir hanya untuk diri aku....
tapi skg nie aku dah berdua....kena fikirkan suami jugak......
tak sanggup nak tinggalkan dia sorang-sorang kat sini....
pepatah kata "susah senang bersama"...itulah yang aku sedang buat skg nie...
wlpn kadang-kadang....kesabaran & ketabahan amat payah nak bersatu....
tapi aku gagahkan juga.....


kalau aku tak tahan....dlm bilik air....tgh shower tue...
aku akan menangis semahu-mahunya....
lps tu aku rasa lega.....kuar dari bilik air.....aku jadi biasa balik....
mcam tulah selalu....kalau jiwa & hati aku terusik....
tak sanggup nak tunjuk depan 'dia'....kalau aku sedih...apatah lagi dia....


so.....nak hilangkan rasa sedih.....aku akan shopping...beli jer laah...
apa yang aku rasa nak beli.....kadang2 tu just keluar....tak beli apa2....
janji keluar.....habiskan masa ngan hero2 aku....
nasib baik hero2 aku tu tgh nak membesar....uruskan keperluan diarang....
rasa cepat skit waktu berjalan.....sedar2 dah abis 1 hari....


kat sini....aku tak suka dengar lagu sedih...
atau tgk movie yang sedih-sedih....aku akan cepat sensitif.....
so....kalau chat ngan kawan2 pon...atau ber fb ngan diarang.....
aku lebih suka gelak2.....dan tak memikirkan benda yang remeh-temeh... 
atau cakap sesuatu yang serius.....atau cakap perkara yang boleh... 
buat kepala otak aku berserabut....
but....i do care...bila kawan2 ada masalah & nak kongsi cerita dengan aku....
aku ikhlas mendengar....
because i do LOVE.... all my friends....
aku takkan berkira masa, duit, tenaga...
bila aku dah anggap diarang sebahagian dari hidup aku....


aku akan tidur malam ini....begitulah malam seterusnya....
tapi belum tentu aku akan jaga esok harinya....
namun aku sentiasa berdoa...akan sentiasa ada hari esok untuk aku....
sementara aku masih ada supaya aku dpt menjaga insan2 yang aku sayang....
InsyaAllah....








0 comments: